Myyntitilanne kasvattaa. Näin muistuttaa huippuajattattelija, professori Alf Rehn Suomen Yrittäjäyhteisön videolla. Tottahan se on. Kivojen asioiden kehittäminen on yleensä hauskaa, mutta ei aina järin tuottavaa.
Sama pätee myynnissäkin. Harva yrittäjä on niin myyntihenkinen, että nauttisi tilanteesta. Päin vastoin. Yritysneuvoja Antti Pajatsalo sanoo Etelä-Savon Yrittäjien Taloudentekijät -lehdessä, että puhelimen luuriin tarttumisen pelko on usein suurin este myynnille.
Omalla kohdallani olen ratkaissut tämän tökkivän asian sillä, että pistän sen kalenteriin. Kun viikko-ohjelmassa lukee ”Tee myyntiä”, niin työ tulee tehtyä siinä missä muutkin työt. Tai ainakin tulee heiteltyä tarjouksia maailmalle. Vastausten saaminen on usein harmittavan pitkässä juoksussa. Moni juttuaihe voi olla pohdinnassa jopa kuukausia. Arg!
Leave a Reply